Abonnement opzeggen
Uw abonnement bij Solcon opzeggen
We vinden het jammer te horen dat u wilt opzeggen, maar helpen u graag om de opzegging goed te laten verlopen.
Waarom wilt u opzeggen?
-
Kwaliteit internet
Bent u ontevreden over de internetsnelheid- of kwaliteit? Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Bekijk voordat u opzegt of er een oplossing is. Soms is het verplaatsen van het modem of een wifi-repeater de oplossing om het internet te verbeteren.
Toch opzeggen?
Jammer te horen! Bel ons, dan helpen wij u snel bij het opzeggen van uw abonnement. We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 – 17.30 uur. -
Verhuizen of samenwonen
Gaat u verhuizen of samenwonen en wilt u daarom uw abonnement wijzigen? Maak gebruik van onze verhuisservice. Zo hoeft u niet zonder internet en televisie te zitten. Geef uw verhuizing aan ons door en wij regelen de rest.
We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 – 17.30 uur.
-
Ontevreden service
We vinden het jammer te horen dat we niet aan uw verwachting kunnen voldoen. Graag doen we er alles aan om uw teleurstelling zoveel mogelijk bij u weg te nemen voordat u vertrekt. Neem contact met ons op, dan bespreken we samen of we u nog ergens mee kunnen helpen.
We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 – 17.30 uur.
-
Overlijden
De periode na overlijden is altijd zwaar. We helpen u graag bij het kosteloos opzeggen of overzetten van het abonnement en hopen u daarmee wat zorg uit handen te nemen.
We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 – 17.30 uur.
-
Hoge kosten
Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, omdat u de abonnementskosten te hoog vindt? We kijken graag met u mee naar het meest voordelige pakket voor u.
Bel ons, dan helpen wij u snel. We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 – 17.30 uur.
Pakket aanpassen
Heeft u op dit moment een hogere snelheid dan u gebruikt? Bekijk of u kunt besparen en pas eenvoudig zelf uw abonnement aan in Serviceweb.
Wilt u toch opzeggen?
Bel onze Klantenservice
We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. We regelen dan direct de opzegging met u. Dat werkt het snelste.
- Direct geregeld.
- We kunnen u nog sneller helpen als u de bedrijfsnaam en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer bij de hand houdt.
- Bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 – 17.30 uur.
Andere manieren om op te zeggen
U kunt ook per brief of online opzeggen. Maar dan duurt de verwerking van uw opzegging langer: maximaal 4 weken. We nemen altijd nog telefonisch contact met u op om de opzegging sneller te verwerken.
Extra dienst opzeggen
Wilt u graag uw abonnement wijzigen of een deel van uw abonnement opzeggen? Dit regelt u zelf eenvoudig in Serviceweb.
Dit zijn de voorwaarden bij opzeggen
Voor elk nieuw abonnement dat u aangaat, gaat u een nieuw contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn.
Wilt u binnen de contractperiode uw abonnement opzeggen? Dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Er gelden hierbij uitzonderingen, bijvoorbeeld bij overlijden.
Nadat de aansluiting is opgeven, kunt u uw Solcon e-mailadressen nog 12 maanden kosteloos gebruiken.
Heeft u verder nog vragen?
-
Wat zijn de kosten bij opzeggen?
Wanneer de einddatum van uw contract voorbij is, is opzeggen gratis. Is uw contractstermijn nog niet verstreken, maar wilt u toch graag per direct opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom. Houd daarnaast altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
-
Ik wil overstappen naar een andere provider, moet ik zelf mijn Solcon abonnement opzeggen?
Overstapservice
Heeft u bij uw nieuwe provider aangegeven dat u gebruik wilt maken van de overstapservice? Dan zegt uw nieuwe provider het internet abonnement bij Solcon voor u op.Nummerbehoud
Heeft u bij uw nieuwe provider aangegeven graag uw huidige telefoonnummer(s) te willen behouden? Dan wordt dit opgeheven bij Solcon. We zetten uw telefoonnummer(s) dan op de afgesproken datum over naar het netwerk van uw nieuwe provider. -
Wat moet ik doen met mijn apparatuur van Solcon?
In de bevestiging van opzegging staat welke apparatuur u naar ons moet terugsturen. U kunt de apparatuur in een willekeurige doos kosteloos sturen naar ons antwoordnummer:
Solcon Internetdiensten
Antwoordnummer 613
8250 VB Dronten -
Ik heb opgezegd, kan ik dit nog annuleren?
We zijn blij dat u toch klant bij ons wilt blijven! Neem telefonisch contact met ons op via 088 – 003 22 22. Dan bespreken we samen wat we voor u kunnen betekenen.
-
Hoe kan ik mijn e-mails doorsturen?
U kunt uw e-mailberichten automatisch doorsturen naar een ander adres via Solcon Webmail. Volg hiervoor onderstaand stappenplan.
Stappenplan automatisch e-mailberichten doorsturen
1. Klik op het instellingen icoon aan de rechterkant van de menubalk.
2. Kies aan de linkerkant voor E-mail.
3. Ga naar Automatisch doorsturen.
4. Om het automatisch doorsturen te activeren klikt u op het pictogram in de linker bovenhoek. Geef aan naar welk e-mailadres u de berichten wilt sturen. Om een kopie van het e-mailbericht te bewaren, schakelt u Een kopie van het bericht opslaan in. Automatisch doorsturen is opgegeven als e-mailfilter. Als extra filterregels toegepast moeten worden na het automatisch doorsturen dient u Verwerk ook de erop volgende regels in te schakelen. U kunt ook het automatisch sturen instellen in de e-mailfilter instellingen.
5. Klik op Wijzigingen toepassen.
-
Wat is de termijn voor opzeggen?
Wanneer de einddatum van uw contract voorbij is, is opzeggen gratis. Is uw contractstermijn nog niet verstreken, maar wilt u toch graag per direct opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom. Houd daarnaast altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
-
Hoe werkt opzeggen bij overlijden?
De periode na een overlijden is altijd zwaar. Onze Klantenservice helpt u graag bij het kosteloos opzeggen of overzetten van het abonnement van de overledene. We hopen u op deze manier wat zorg uit handen te nemen en willen u veel sterkte wensen. De Klantenservice is bereikbaar via 088 – 033 22 22.
-
Waar vind ik mijn einddatum?
In Serviceweb vindt u de begin- en einddatum van uw contract.
→ Lukt het niet om in te loggen? Bekijk waar u uw inloggegevens vindt.
-
Ik ga verhuizen, hoe kan ik opzeggen?
Tijdens een verhuizing zijn er veel zaken die u moet regelen. Met de Solcon verhuisservice maken we het u dan ook graag zo eenvoudig mogelijk. Wilt u op uw nieuwe adres ook gebruik blijven maken van internet van Solcon? Geef dan uw nieuwe adres aan ons door en wij regelen de rest. Ontdek meer over de Solcon verhuisservice.