Solcon Opleverservice
Installatie door monteur
Bent u een nieuwe klant, gaat u verhuizen of krijgt u glasvezel op uw adres? Dan ontvangt u van ons een nieuw installatiepakket. Zelf installeren is gemakkelijk met onze online handleidingen. In sommige gevallen is het niet mogelijk om zelf te installeren. In dat geval ontvangt u van ons een bericht dat er een monteur bij u langskomt.
Wilt u liever niet zelf installeren? Kies dan voor de Solcon Opleverservice. De installatiemonteur verzorgt dan de gehele installatie bij u thuis. Dit doen wij in samenwerking met Guidion.
Dit doet de installatiemonteur
Hieronder ziet u wat u kunt verwachten van de monteur. Afhankelijk van uw gekozen abonnement.
✓ De monteur installeert het modem en zorgt dat de verbindingen werken. Ook sluit hij maximaal 3 apparaten (computer, laptop, mobiel of tablet) aan op het modem. |
✓ Er wordt (bekabeld) 1 TV-ontvanger voor u aangesloten. De kabels worden langs de muur gelegd. De monteur installeert op 1 van uw apparaten de Solcon TV-app. |
✓ U krijgt uitleg over uw wifi, TV-menu en afstandsbediening. |
✓ De monteur loopt samen met u door het huis voor de wifi-check en geeft een advies om het bereik te vergroten. |
✓ Heeft u ‘Vast bellen van Solcon’? Dan wordt er 1 telefoon aangesloten en krijgt u uitleg over nummerbehoud. |
✓ Wij zorgen dat u op 2 apparaten e-mails kunt ontvangen en verzenden met Solcon e-mail. |
Kosten opleverservice
De kosten voor een installatiemonteur zijn € 90,50. Tijdens uw bestelling kunt u deze extra optie toevoegen. Na uw bestelling neemt Guidion (hiermee werken wij samen) contact met u op om een afspraak in te plannen met de monteur.
Kosten extra werkzaamheden
Wilt u meer werkzaamheden laten verrichten, zoals het wegwerken van kabels of het installeren van meerdere TV-ontvangers? Geen probleem! Bespreek dit zodra u een afspraak inplant met Guidion. Bekijk hieronder een overzicht van de kosten van alle extra werkzaamheden.
Kosten extra werkzaamheden
Kosten extra apparatuur
Extra netwerkkabel (UTP) (tot 20m inbegrepen)
€ 2,- per meter
Kabels trekken door de kruipruimte
In overleg met de monteur
Kabels wegwerken in de muur
€ 18,50 per kwartier
Aansluiten extra TV-ontvanger
€ 18,50 per kwartier
Aansluiten extra telefoon (bekabeld of draadloos)
€ 18,50 per kwartier
E-mail instellen op extra apparaten
€ 18,50 per kwartier
Installeren Solcon TV-app op extra apparaten
€ 18,50 per kwartier
Boorwerkzaamheden
€ 18,50 per kwartier
Installeren van extra apparatuur
€ 18,50 per kwartier
Extra TV-ontvanger
Alleen te huur bij Solcon voor € 2,50 per maand
Switch, 5 poorts (extra netwerkpoorten voor vaste verbinding)
€ 36,-
Switch, 8 poorts (extra netwerkpoorten voor vaste verbinding)
€ 46,-
AVM FRITZ!WLAN Repeater (om uw wifi-bereik te vergroten)
€ 89,95 (actie: nu tijdelijk € 69,95)
AVM FRITZ! Powerline adapter (via uw elektriciteitsnetwerk uw apparatuur bekabeld aansluiten)
€ 115,-
Heeft u verder nog vragen?
-
Kan ik een gemaakte afspraak met de monteur wijzigen?
U kunt uiterlijk 1 werkdag (minimaal 24 uur) voor de afspraak de datum nog wijzigen. Bel hiervoor naar 088 – 003 22 22. Annuleert u de afspraak binnen 24 uur? Dan brengen wij € 25,- kosten in rekening.
-
Kan ik de installatie ook zelf doen?
Met onze online handleidingen kunt u zelf ook gemakkelijk de installatie uitvoeren. Volg de stappen in de interactieve handleiding.
-
Wat als ik niet thuis ben op de afspraakdatum?
U kunt dan een nieuwe installatieafspraak maken door te bellen naar 088 – 003 22 22. Let op: als u niet thuis bent op de afgesproken dag, brengen wij voorrijkosten in rekening van € 25,-.
-
Heeft u technische vragen?
Neem contact op met onze Klantenservice via 088 – 003 22 22. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 – 17.30 uur bereikbaar.