Last van een storing? Lees hier hoe lang storingen meestal duren
Zit u midden in een deadline en gaat er technisch iets mis? Dat is natuurlijk heel erg vervelend. Het kan te maken hebben met een storing, maar ja, storing of niet: deadline is deadline. Een goede tijdelijke oplossing is om gebruik te maken van de hotspot op uw mobiele telefoon. Lees verder om het antwoord te lezen op de vraag: hoe lang duurt een storing?
En dan?
Nu uw deadline gehaald is, is het natuurlijk tijd om weer gebruik te kunnen maken van uw wifi-netwerk. Als eerste stap is het belangrijk te controleren of er gepland onderhoud of een storing gaande is. Dit doet u met deze storing,- of de gepland onderhoud check. Komt hier niets uit? Dan kunt u aan de slag met deze tips zoals resetten, modem verplaatsen of een bericht in de buurtapp plaatsen. Hoe lang een storing duurt varieert dus. Het hangt vooral af van de oorzaak van de storing en of de storing wordt veroorzaakt door iets waar u zelf helaas niets aan kunt doen.
Storing bij netwerkleverancier
Bij sommige storingen is een provider afhankelijk van een externe partijen. Heeft u glasvezel internet? Dan kan een storing staan doordat er een kink, knik of beschadiging in de glasvezelkabel zit waardoor er geen licht doorheen stroomt. Dit kan ontstaan door bijvoorbeeld graafwerkzaamheden. Er kan ook iets mis gaan bij het energienetwerk waardoor u een stroomstoring en dus geen wifi heeft. Indien de fout bij ons ligt doen we er uiteraard alles aan om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Vaak kan ons technische team dit zelf oplossen, en zo niet dan lossen we het op in samenwerking met bijvoorbeeld de netwerkleverancier.
Laptop werkt, smart-TV niet?
Gaat het digitaal werken prima, maar heeft uw Smart-TV kuren en is het beeld minder scherp? Dan heeft u waarschijnlijk te maken met een TV-storing. Dit kunt u vaak eigenhandig oplossen door deze tips te volgen.
Wij staan voor u klaar
Ons technisch team staat voor u klaar om algemene storingen zo snel mogelijk op te lossen. Zo duren storingen bij ons gemiddeld niet lang! Als u er niet uitkomt neem dan contact op want hulp is ‘onderweg’. Stuur een appje of bel 088 – 003 22 22 en u wordt persoonlijk te woord gestaan!
Niet gelukt? Hulp is ‘onderweg’
Bij Solcon staan we bekend om onze persoonlijke benadering. Wij gaan voor het beste resultaat in een veilige online omgeving. Veilig en betrouwbaar internet en thuiswerken zonder beperkingen. Meer weten? Ontdek Solcon Veilig Online. Uiteraard bent u ook altijd welkom bij een van onze Servicepunten. Kijk dus snel op uw postcode of er een Servicepunt bij u in de buurt zit!