Jouw internetabonnement opzeggen

Waarom wil je je abonnement opzeggen?

Waarom wil je je abonnement opzeggen?

Ben je ontevreden over de internetsnelheid- of kwaliteit? Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Soms is het verplaatsen van het modem of een wifi-repeater de oplossing om het internet te verbeteren. We helpen je graag bij het verbeteren van de internetverbinding.

Oplossing wifi verbeteren 

Toch opzeggen?
Jammer te horen! Bel ons, dan helpen wij je verder bij het opzeggen van jouw glasvezel– of DSL abonnement. We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur.

Wij horen graag wat wij kunnen doen om jouw ervaring met ons te verbeteren. Wanneer je contact met ons opneemt kunnen we samen kijken of wij jou nog ergens mee kunnen helpen.

We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur.

Wil je jouw abonnement wijzigen of opzeggen, omdat je de abonnementskosten te hoog vindt?
We kijken graag met je mee om een pakket te vinden die beter aansluit bij jouw wensen.

We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur.

Pakket aanpassen
Heb je op dit moment een hogere snelheid dan dat je gebruikt of maak je bijvoorbeeld geen gebruik van extra zenderpakketten? Bekijk of je kunt besparen en pas eenvoudig zelf jouw abonnement aan in Mijn Solcon.

Gratis voordelen
Combineer je internet van Solcon met een mobiel abonnement van KPN? Dan profiteer je van gratis voordelen. Lees meer over Solcon Compleet Extra’s.

vrouw achter laptop telefoon

Extra dienst opzeggen

Wil je je abonnement wijzigen of een deel van het abonnement opzeggen, zoals bijvoorbeeld een extra TV-zender? Pas dit dan aan in Mijn Solcon

Let op: het is niet mogelijk om jouw gehele abonnement op te zeggen via Mijn Solcon. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Wil je toch opzeggen?

Bel onze Klantenservice

We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. We regelen dan direct de opzegging.

  • Direct geregeld.
  • We kunnen nog sneller helpen als je je naam, geboortedatum en laatste 3 cijfers van jouw rekeningnummer bij de hand houdt.
  • We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur.

Andere manieren om op te zeggen
Je kunt ook per brief of online opzeggen. Maar dan duurt de verwerking van de opzegging langer: maximaal 4 weken.
We nemen altijd telefonisch contact met je op om de opzegging sneller te verwerken.

Extra voordelen met Solcon Compleet Extra’s

Combineer internet van Solcon met een mobiel abonnement van KPN en profiteer van allerlei voordelen. Dubbele data, een gratis zenderpakket, korting op je abonnement en meer. Als je jouw abonnement opzegt komen de Solcon Compleet Extra’s voordelen te vervallen. Een gratis zenderpakket, korting op je abonnement en meer.

Gratis beveiliging met Solcon Veilig Online

Als klant van Solcon krijg je gratis Solcon Veilig Online voor 5 apparaten. Met dit pakket is jouw telefoon, tablet, laptop of computer goed beveiligd. Zeg je jouw internet abonnement van Solcon op? Dan zijn jouw apparaten niet meer beveiligd met Solcon Veilig Online.

Veilig op internet met Solcon veilig online
Veilig Online Solcon

Heb je verder nog vragen?

Wanneer de einddatum van het contract voorbij is, is opzeggen gratis. Is jouw contractstermijn nog niet verstreken, maar wil je toch graag per direct opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom. Houd daarnaast altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

In de bevestiging van opzegging staat welke apparatuur je naar ons moet terugsturen. Je kunt de apparatuur in een willekeurige doos kosteloos sturen naar ons antwoordnummer:

Solcon Internetdiensten
Antwoordnummer 613
8250 VB Dronten

Overstapservice
Heb je bij jouw nieuwe provider aangegeven dat je gebruik wil maken van de overstapservice? Dan zegt jouw nieuwe provider het internet abonnement bij Solcon voor jou op.

Nummerbehoud
Heb je bij jouw nieuwe provider aangegeven graag jouw huidige telefoonnummer(s) te willen behouden? Dan wordt dit opgeheven bij Solcon. We zetten jouw telefoonnummer(s) op de afgesproken datum over naar het netwerk van jouw nieuwe provider.

We zijn blij dat je toch klant bij ons wilt blijven! Neem telefonisch contact met ons op via 088 – 003 22 22. Dan bespreken we samen wat we voor jou kunnen betekenen.

1. Klik op het instellingen icoon aan de rechterkant van de menubalk.
2. Kies aan de linkerkant voor E-mail.
3. Ga naar Automatisch doorsturen.
4. Om het automatisch doorsturen te activeren klik je op het pictogram in de linker bovenhoek. Geef aan naar welk e-mailadres je de berichten wil sturen. Om een kopie van het e-mailbericht te bewaren, schakel je Een kopie van het bericht opslaan in. Automatisch doorsturen is opgegeven als e-mailfilter. Als extra filterregels toegepast moeten worden na het automatisch doorsturen moet je Verwerk ook de erop volgende regels inschakelen. U kunt ook het automatisch sturen instellen in de e-mailfilter instellingen.
5. Klik op Wijzigingen toepassen.

Voor elk nieuw abonnement geldt een contracttermijn van 12 maanden. Na deze periode wordt jouw contract automatisch maandelijks verlengd.  Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn. In Mijn Solcon vind je de begin- en einddatum van het contract. Heb je extra zenderpakketten gekozen? Deze kun je elke maand aan- of uitzetten via Mijn Solcon.

In Mijn Solcon vind je de begin- en einddatum van jouw contract.

Klant Aanvraag

Dit zijn de voorwaarden bij opzeggen

Voor elk nieuw abonnement dat je aangaat, ga je een nieuw contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn.

Wil je binnen de contractperiode het abonnement opzeggen? Dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Er gelden hierbij uitzonderingen, bijvoorbeeld bij overlijden.

Nadat de aansluiting is opgeven, kun je jouw Solcon e-mailadressen nog 12 maanden kosteloos gebruiken.

Alle vragen over overstappen

Zoeken: